איך להרגיש טוב כשאין לקוחות?

רוב בעלי העסקים מרגישים על גג העולם כשיש להם המון לקוחות;
הם מרגישים מוכשרים, מוצלחים ושהם יכולים להשיג כל מטרה שיציבו לעצמם.
אך בתקופות שאין הרבה עבודה הם מרגישים שפופים, מוטרדים ואפילו לא מוצלחים.

אז למה הדימוי העצמי של בעלי עסקים כל כך מושפע מכמות העבודה בעסק?
ומה יכול לעזור לך להרגיש טוב עם עצמך גם כשהעבודה פוחתת?

 

מדוע דימוי עצמי מושפע מכמות העבודה?

תיאוריות בפסיכולוגיה חברתית מרמזות שהדימוי העצמי שלנו הוא תוצר
של כל המידע שאנו אוספים מהסביבה ומעצמנו.
המידע הפשוט הזה מחולל מעגל קסמים:
שלב 1: כשאין הרבה עבודה אנחנו "כאילו" מקבלים פידבק מידי מהלקוחות (הקיימים והעתידיים) שהם לא רוצים את מה שיש לנו להציע (מרגיש כאילו הם דוחים אותנו).
שלב 2: הדימוי עצמי שלנו מתחיל לרדת ואנו מחפשים איפה טעינו במהלכים האחרונים שעשינו.
שלב 3: אנחנו מדברים עם הסביבה הקרובה ומספרים להם על הפעולות שלא הצליחו
ושאולי אנחנו בכלל לא מוכשרים כפי שחשבנו- במטרה לקבל תמיכה ורעיונות טובים.
שלב אחרון: בתגובה לשיתופים שלנו הסביבה הקרובה משקפת לנו חזרה, את הספק שלנו בעצמנו ומעצימה אותו.

להרגיש טוב שאין לקוחות| לי-לך השגים

אז מה אפשר לעשות כדי להרגיש יותר טוב?

קודם כל, חשוב להיות מודע למעגל הקסמים, ולהבין שאין קשר אמיתי בין היכולות שלי, מי שאני והדימוי העצמי שלי לבין כמות הכסף שאני מרוויח בחודש או כמות הלקוחות שלי.

המודעות למעגל הקסמים והבנה שהוא פוקד בעלי עסקים רבים, מסייעת לך לראות את הדברים ממקום נקי יותר מבלי לערבב פחד, ספק או חוסר ביטחון.
בנוסף, ניתן להתמודד עם כל שלב במעגל הקסמים:
כשאין הרבה עבודה- צור עבודה,
כשהדברים לא מצליחים כפי שחשבת- תתמקד במה שכן הצליח לך בעבר,
כשאתה משתף את הסביבה כדי לקבל תמיכה- בדוק היטב עם מי אתה מדבר והאם הוא מסוגל לתמוך בך כפי שהיית רוצה.

> זכור שההצלחה שלך בפעילות שיווקית מסוימת אינה מעידה על מידת הכשרון שלך, אלא על מידת האפקטיביות של אותה פעילות שיווקית. כדי ללמוד מנסיון העבר מומלץ לרכז את כל המידע על פעילויות שיווקיות שכבר עשית וכמה לקוחות הן הביאו בפועל. וכאשר פעילות שיווקית מסוימת לא מצליחה פשוט בחר פעילות שיווקית אחרת.

> נהל תזרים מזומנים מדויק כדי לצפות תקופות כאלה לפחות שבועיים- שלושה מראש ולהערך בהתאם.

> כל חודש חסוך כסף בצד בסכום כולל של מחזור ממוצע; משכורת מספר 13 בשנה תיתן לך ביטחון שגם בתקופות של שפל יחסי, הצרכים הבסיסיים שלך ימלאו ומאפשרת לך לפעול ממקום רציונלי ולא ממקום של הישרדות.

> תכנן בצורה מפורט את הזמן "בתקופות רגועות". לכל אורך השנה יש לך מלא רעיונות איך לקדם את העסק ואיזה תשתיות נוספות חשובות לעסק. זה הזמן לאסוף את כל הרעיונות שלא היה זמן לבצע אותם עד כה ולבנות לו"ז מפורט של כל מה שתרצה להשיג. זה הזמן לתת שירות ללקוח מספר אחד שלך- אתה!

כדי לקבוע סדרי עדיפות בין כל הרעיונות, שאל את עצמך איזה מהלכים אני עושה היום שייצרו עבורי את דור הלקוחות הבא או מה אני יכול לעשות היום כדי ליצור כסף?

> הקפד להכניס ללו"ז היומי שלך גם משימות קצרות טווח, כאלה שאתה יכול לסמן עליהן V שהן בוצעו בהצלחה. כך תרגיש טוב עם עצמך ושאתה מתקדם.

> תזכיר לעצמך את הצלחות העבר שלך. עבור על המלצות, התקשר ללקוחות מרוצים כדי לבדוק שביעות רצון, בחן את ההתקדמות שלך מהיום שפתחת את העסק.

זכור שאם הצלחת לעשות את זה פעם אחת זה אומר שתצליח לעשות את זה שוב!
מוזמנים להגיב לשתף

 

להשמיע את דעתך

*

נגישות