הפרסום לא עובד| יועצת עסקית | לי-לך השגים | שיווק being הפרסום לא עובד| יועצת עסקית | לי-לך השגים | שיווק being

הפרסום לא עובד!

כמלווה עסקית אני נשאלת יש שאלות שאני נשאלת המון פעמים,
וודאי חלק מהגולשים יזדהו עם השאלה של נירית.
והרי השאלה:
"כל חג אני מפרסמת מבצעים ממש שווים כדי למשוך לקוחות חדשות לעסק.
אבל הפרסום לא עובד!- כבר שלוש שנים ברציפות שאני מפרסמת בחגים,
ולא מגיעים לקוחות חדשים.
אני לא מבינה מה אני מפספסת?
זה נראה כאילו זה עובד לכולם חוץ מאצלי "

נירית (לבקשת הלקוחה- השם בדוי)

האם הפרסום עובד? לי-לך הישגים

נירית יקרה,
זה באמת מתסכל להשקיע זמן, מחשבה וכסף בפרסום שלא מחזיר את ההשקעה ולא מביא לקוחות חדשים לעסק. אני רואה בעלי עסקים רבים, שנוהגים כמוך לפרסם הטבות או אירועים מיוחדים בעיקר בחגים כמו ראש השנה ופסח ותתפלאי- להרבה זה לא עובד .

הסיבה שהפרסום "לא עובד" כפי שציינת, היא שהדרך הנכונה לשווק עסק, היא באמצעות בניית מערכת יחסים עם הלקוחות לכל אורך השנה.
לקוח שלא מכיר אותי ועדיין לא סומך אלי- רוב הסיכויים שלא יראה במבצע שלי כהזדמנות שאסור לו להחמיץ, גם אם המבצע מאוד מפתה.
יתרה מכך, רוב הסיכויים שהוא אפילו לא יראה את הפרסום שלי, משום שהמוח שלנו בנוי כך שהוא מסנן עבורנו רעשים. ופרסומת נחשבת לרעש, כך שאם הוא לא מכיר אותי או שמע אלי בעבר- הוא פשוט לא יראה אותי 🙁

אם תבדקי את האופן שבו את קונה דברים, תגלי שאת כמו רוב האנשים נוהגת לקנות מותגים שאת כבר מכירה אותם, אוהבת את המוצרים שלהם וסומכת על האיכות המותג.
זו הסיבה שלמותגים חדשים קשה יותר לחדור לשוק; כי הלקוח עדיין לא מכיר את טיב המוצרים, עדיין לא סומך שיש אמת בפרסום וגם לא גיבש דעה האם הוא מחבב את המותג או לא.

סיבה נוספת שמבצע חד פעמי פחות "עובד", היא שבחגים כולנו מוצפים בהזמנות, הטבות ומבצעים. ומתוך עשרות ובמקרים קיצוניים מאות מיילים, רובינו פותחים וקוראים רק מיילים שאנו כבר מכירים את השולח ועוקבים אחריו במהלך השנה. הנה עוד סיבה מדוע אירוע חד פעמי- לא יוביל לתוצאה הרצויה.

לסיכום, המלצתי היא לבחור את התזמון הנכון שבו יחסית המתחרים שלך פחות מפרסמים, ולשמור על קשר רציף עם הלקוחות לכל אורך השנה. כך תוכלי לקבל תמונה טובה יותר, איזה מהלכי שיווק אפקטיביים עבורך ואיזה פחות.

בהצלחה,
לילך

להשמיע את דעתך

*

נגישות