מגמות עולמיות | ייעוץ עסקי | לי-לך השגים | שיווק being מגמות עולמיות | ייעוץ עסקי | לי-לך השגים | שיווק being

מגמות עולמיות

עולם הידע עבר בעשורים האחרונים שינויים מרחיקי לכת;
רק לפני כמה עשורים הידע היה מרוכז בידיו של קומץ אנשים שנחשבו למומחים בתחומם.
רק אוטוריטה היה מורשה לכתוב תכנים ולהפיץ אותם,
רק לו היתה שמורה הזכות להביע את דעתו, ורק הוא נכנס לפורמט המאוד "מעונב" – כמו תוכנית טלויזיה.

בעשור האחרון כולנו חלק מתופעה גלובלית של שיתוף ידע;
יש מקום לבלוגים, לשיתוף מחיי היומיום, לסרטונים בעריכה ביתית,
למאמרים שנכתבים בידי בעלי עסקים וגם למידע פחות מהימן….. יש מקום לה-כ-ל!
תופעת השיתוף מביאה איתה תחושה שרשות הדיבור נתונה ושכל אחד יכול.
ידע אינו עוד רק ברשות קומץ אוטוריטות, ולא רק בעלי ההון יכולים לשלוט בדעת הקהל אלא כל אחד יכול להשפיע!
ראה ערך מחאת הקוטג'.

בעידן השיתוף בעלי עסקים מבינים שהדרך אל ליבו של הלקוח עוברת דרך נתינת תוכן בעל ערך. והאינטרנט מלא בידע ובתכנים.
נראה כי ידע הופך מיום ליום למצרך קבוע בתפריט היומי שלנו, אנו צורכים אותו וכותבים אותו וזה מרגיש כאילו כולנו חלק מהשלם הגדול והמשובח הזה של פיתוח ידע ושיתופו.

דוגמה למעבר של ידע מרשות יחידים לידע ברשות הרבים היא ויקיפדיה, בעוד שבעבר אנציקלופדיה נכתבה רק בידי מומחים. היום ויקיפדיה (שהיא הדור הבא האנציקלופדיות)  נכתבת בידי אנשים רגילים כמוני וכמוך והיא מועשרת ומתעבה מיום ליום.

כך הפך ידע למעיין שכולנו מורשים לשתות ממנו ואף להמשיך להזרים לתוכו ערוצים נוספים של מים.

כמו כל דבר טוב נולדו גם כמה תופעות לוואי כמו העתקת תכנים, מידע לא מהימן, הפצה מסיבית של ספאם, עומס וקושי לבחור מכל השפע הזה (כמובן שכל אחד מהנושאים הללו הוא פוסט בפני עצמו) אך גם נולד לנו מארג חי ונושם של ידע ותכנים שכל הזמן עוברים, מתפתחים ומשתכללים ומעלים את כולנו לשלב הבא.

לזהות את הטרנד לי-לך השגים

איך כל זה קשור לעולם העסקים???

יוטיוב, פייסבוק, גוגל…… עשו בדיוק מההבנה הזאת מיליונים!!!!
הם זיהו את המגמה העולמית,
הבינו לאן זה הולך- הם הבינו שאנשים יחפשו יותר ויותר פלטפורמות לשיתוף תכנים
ונתנו לרצון של הקהל מענה מעולה. כך הם בססו את מעמדם בשוק והפכו למצרך קבוע בחיים של כולנו.

המלצה ליישום: זהה מגמות בשוק ובחן כיצד אתה יכול לקדם את העסק שלך בעזרתם.

גם בעלי עסקים קטנים ובינוניים שזיהו את מגמת השיתוף בזמן, והבינו שהטרנד השיווקי החדש הוא שיווק דרך הפצת תכנים ומתגו את עצמם כמומחים תוך זמן קצר נחשבו לאוטוריטה והפכו למובילי השוק.
כלומר, הם הבינו שככל שהטרנד יתפוס גם המתחרים שלהם עומדים להפיץ תכנים ברשת. ושפע מביא איתו בחירה- הצרכן צריך לבחור למי הוא מקשים.
מאחר ורובנו הותננו לצרוך ידע מומחים, העדפה האוטומטית היא לבחור בתכנים של מי שנחשב לאוטוריטה בתחומו- ממש כמו בעשור הקודם.
עסקים קטנים ובינוניים אשר ממתגים את עצמם תחת מומחיות ספציפית ונותנים מענה לקהל ספציפי, מגדילים את ההסתברות שהם יהפכו בעיני אותו קהל לאוטוריטה ומשם הדרך להוביל את השוק מתקצרת.

בעצם אפשר לומר שככל שמגמת השיתוף תעמיק, ישנה חשיבות רבה יותר למומחיות שלנו.


המלצה ליישום
: בחן מהי המומחיות שלך ומתג את עצמך בכל באופן עקבי כמומחה בתחום ספציפי, זה יגביר את מידת ההענות של הקהל שלך לתכנים שלך ויהפוך אותך לאוטוריטה בתחום.

מידע ברשות יחידים -> לידע ברשות הציבור -> לשיתוף מסיבי של ידע……
אז מה אתם אומרים, מה לדעתכם המגמה הבאה בשוק? 
להורדת המאמר בקובץ PDF- לחץ כאן

 

להשמיע את דעתך

*

נגישות