פרק 3- איך לבחור את הלקוח הכי טוב לעסק

ברוכים הבאים לפרק השלישי
היום נתמקד בשלושה נושאים חשובים:
1. איך בוחרים את הלקוח הטוב ביותר לעסק?
2. מדוע בעלי עסקים לא בוחרים לעבוד עם הלקוחות הטובים ביותר?
3. איך בונים פרופיל לקוח טוב?

אני לא יכולה להדגיש מספיק, עד כמה הפרק של היום חשוב;
זיהוי ברור ומדוייק של קהל היעד יהפוך כל שיווק חובבני לשיווק אפקטיבי ונוגע!
משום שפניה ממוקדת ללקוח המיטבי היא כמו להכניס את המפתח הנכון לליבו של הלקוח- זו הדרך הקצרה והמהירה ביותר להעביר את הלקוח ממצב של חוסר עניין במה שיש לנו להציע למעורבות הולכת וגדלה.

לפני שנכנס לעומקם של דברים, חשוב שתבינו את התהליך שעברתם עד כה
בכמה מלים מהי התפיסה השיווקית שלי

השיווק החדש מתחיל מפנים –> החוצה;
מתחיל בבירור עצמי עמוק לגבי הזהות העסקית (שיעור 1),
וממשיך בבדיקה האם מה שאנו מציעים זה גם מה שהלקוח שלנו מחפש? 

כלומר, כדי שהשיווק יהיה אפקטיבי נתחיל בבדיקה עצמית – ….מי אני?…. 
מה אני אוהב לעשות? ….. עם מי אני אוהב לעבוד?
ולאחר מכן נבדוק האם יש דרישה (מקהל היעד) למה שאני אוהב ורוצה לתת ללקוחותי?… ועל איזה צרכים העסק עונה בצורה הטובה ביותר? ומהן התועלות שמפיק הלקוח מהשירותים/ המוצרים שלי (שיעור 2)

אחת הטעויות הנפוצות שאני רואה אצל בעלי עסקים:
היא הנסיון להתאים את עצמם למה שמה שהם "חושבים" שהקהל מחפש,
מבלי לנסות לבדוק מהי הזהות העסקית שלהם ומה הם רוצים ואוהבים.
אבל עד מהרה הם יגלו שקשה מאוד להתמיד בעסק לאורך זמן-
אם אין שום דבר אמיתי שמחבר אותך אליו.

אבל שימו לב, אחרי שבדקתם "מה אתם אוהבים לעשות ובמה אתם הכי טובים"…. 
חשוב שתשנו את נקודת המבט ותשאלו את עצמכם לאיזה קהל יעד אתם עונים על צורך הכי טוב?…. באיזו מידה- מה שיש לכם להציע אטרקטיבי ביחס למגמות בשוק?…… מה הקהל שלכם מחפש? והאם הוא ימצא אצלכם את מה שהוא מחפש?.

כדי שהעסק ישגשג לאורך זמן, עלינו לאמץ את שתי נקודות המבט (מה אני רוצה/ מה הם מחפשים), כי אין האחת יכולה להתקיים ללא האחרת. לכן, הקפידו בכל מהלך שיווקי- לברר עם עצמכם תחילה מה אתם רוצים? מה משמח אתכם? ולאחר מכן, האם יש שוק לזה? האם זה עונה על צורך?                               

איך בוחרים את הלקוח המיטבי לעסק?
כל עסק מגדיר לעצמו את הלקוח המיטבי בהתאם למה שחשוב לו, למשל:

– הלקוחות שהוא הכי נהנה לעבוד איתם.
– לקוחות שיפיקו את התרומה המשמעותית ביותר מהשירות שלנו.
– לקוחות שמביאים איתם קהל נוסף. 
– הלקוחות הכי רווחיים מבחינת זמן, אנרגיה ו/או כסף.
מה הם הקריטריונים שלך?
מה חשוב לך?
מיהו הלקוח הטוב ביותר שתוכל לדמיין עבורך ועבור העסק?
זה הזמן להרחיב את האפשרויות להעיז לחשוב בגדול…..

למה בעלי עסקים לא בוחרים לעבוד עם הלקוחות הטובים ביותר?
אחת האמונות הרווחות אצל עצמאיים היא – "אסור להתפנק- מי שבא ברוך הבא"  

אני שומעת בעלי עסקים אומרים משפטים כמו "אחרי שהעסק יהיה יותר מבוסס ומוכר
אז ארשה לעצמי לבחור את הלקוחות הטובים ביותר". 

אבל מה שהם לא יודעים…. זה שהם יוצרים לעצמם תקרת זכוכית  נמוכה וכך יהיה להם מאוד קשה להתקדם בעסק. אבל מה שבאמת כואב בסיפור הזה הוא, שהלקוחות המיטביים שלהם פשוט לא יפנו אליהם- משום השיווק לא מכוון ישירות אליהם. 
עסקים שלא מתחילים מההתחלה לבחור את הלקוחות המיטביים עבורם, ימצאו שבשלבים הרבה יותר מתקדמים של העסק- זה כמעט בלתי אפשרי, משום שכדי לעשות זאת הם יאלצו לשנות את כל מערך העסקי והשיווק שלהם.

איך בונים פרופיל לקוח?
כדי לשמור על מיקוד בעסק וליצור פניה מדוייקת לקהל ספציפי
חשוב לבנות פרופיל לקוח ולדבוק בו לאורך זמן.

 דגשים לדף העבודה:
– התמקד בקהל יעד אחד בעת מילוי השאלון.
במידה והעסק משרת כמה קהלי יעד, ערוך את התרגיל לכל קהל בנפרד (כך גם לגבי השיווק).

– נסה לבנות את הפרופיל כאילו היה דמות בספר
– חשוב איך תכונה אחת משפיעה או משלימה תכונה אחרת.
– שים לב שיש הגיון בין המאפיינים של אותו אדם. למשל, לא סביר שאדם מאוד דקדקן יהיה וגם easy going. או שאדם בגיל השלישי יהיה מאוד פתוח לרעיונות חדשים ולשינויים מהירים.
-לאחר שתאפיין את הלקוח המיטבי, בדוק איזה דמות נולדה לך?- מהו השלם.

לי-לך השגים כיצד בונים פרופיל לקוח

להורדת דף הנחייה לבניית פרופיל לקוח- לחץ כאן

עעכשיו כאשר יש לך תמונה ברורה בראש של הלקוח המיטבי, כל התכנים השיווקים שתפיק בהמשך ידברו ישירות אל הדמות שיצרת. וזה בדיוק מה שיעשה את ההבדל! בין תכנים שפונים לכולם לבין תכנים שנוצרו מראש כדי לתת מענה לקהל ספציפי. 

עד כאן הפרק להיום, 
בעוד 7 ימים בדיוק תקבל את הפרק הרביעי,
ובו תלמד איך איך לתכנן יום עבודה אפקטיבי בעסק.

נתראה בפרק הבא,
לילך

נ.ב.
עכשיו, אחרי שאפיינתם את הלקוחות המיטביים- לי-לך השגים מדיטציה במתנה
הייתם רוצים למגנט אותם לעסק שלכם?
לחצו כאן וקבלו מדיטציה מעולה לזימון לקוחות לעסק


אם הגעת לפה במקרה או כי חבר המליץ
,
אני מזמינה אותך להשאיר את פרטיך
ולקבל את המדריך "5 הפעולות להזנקת העסק שלך" ישירות למייל

דואר אלקטרוני *
שם *
שם משפחה


 

להשמיע את דעתך

*

נגישות