פרק 5- איך לבנות תכנית שיווק קלה ליישום | שיווק being פרק 5- איך לבנות תכנית שיווק קלה ליישום | שיווק being

פרק 5- איך לבנות תכנית שיווק קלה ליישום

ברוכים הבאים לפרק החמישי בו נעסוק בשיווק
היום לא תלמדו עוד טכניקה או עוד שיטה לשיווק העסק,

אלא כיצד תוכלו להשתמש ולמנף את כל מידע שכבר צברתם בעבר לשירותכם.
כדי שתוכלו החל ממחר בבוקר –תכל'ס להתחיל לשווק.
* זה שיעור שלא הייתי מפספסת!

העולם כפי שאנו מכירים אותו השתנה באופן מהותי ב- 10 השנים האחרונות. אם נתבונן על מגמות עולמיות– נבחין בקלות שבתחילת המאה הידע היה בידיו של קומץ אינטלקטואליים, ואילו היום כולנו שותפים פעילים ביצירת מאגר הידע האינסופי והמתחדש.

השפע המדהים שכולנו זכינו לו העשיר את עולמנו, אבל גם הביא איתו עומס, בלבול ותחושה שלא יודעים מאיפה להתחיל.
בעלי עסקים מדווחים, כי הם מוצאים את עצמם שעות על גבי שעות, גולשים ברשת- מפחדים להפסיד מידע חשוב לקידום העסק. אז הם קוראים עוד מאמר, צופים בעוד סרטון או אוגרים אותם לקריאה בהמשך.

בעלי עסקים רבים נוהגים לעשות שינויים משמעותיים במערך השיווקי שלהם בעקבות תכנים שהם קראו ברשת, אולם חשוב לזכור:
1. שלרוב מדובר בתכנים בסגנון "טעימה" שמציגים את הנושאים בצורה קלה להבנה אך לעתים חסרים את הרבדים העמוקים יותר.
2. ששינוי במהלכים שיווקים שלא לוקח בחשבון כיצד הוא משפיע על האסטרטגיה הכוללת, דומה לתפירת מעיל חורף משאריות בדים שמצאנו ברחוב.

תכל'ס איך מתחילים לשווק ממחר בבוקר?
שלב 1.

בחרו 3-5 ערוצים שבעזרתם אתם רוצים לשווק את העסק.

תוכלו לבחור את הערוצים שהכי כיף לכם לעבוד איתם
או את הערוצים שהכי רווחיים עבורכם- קבלו כלי לחישוב הרווחיות השיווק.

בסופו של יום חשוב שתזכרו, שכדי לשווק באפקטיביות לא צריך לירות לכל כיוון אפשרי, אלא לעבוד בצורה ממוקדת, לבחור בקפידה את הערוצים הנכונים עבורכם, לנהל אותם בצורה טובה ולהפיק מהם את התוצאות הרצויות לכם.
כדי לראות תוצאות בשטח תצטרכו התמדה וסבלנות, כי לוקח זמן עד שערוץ השיווק מבשיל ומתפתח, עד שהלקוח מתרגל לפורמט ועד שהדברים קורים. ולכן מעבר תכוף בין ערוצים בוודאות לא ישיג עבורכם את התוצאות שרציתם.
לאחר שחמשת הערוצים הראשונים בנויים היטב ומזרימים לקוחות לעסק, תוכלו להוסיף ערוץ נוסף.

שלב 2.
כתבו לעצמכם בכמה נקודות:

מיהו הלקוח המיטבי אליו אתם רוצים להגיע באמצעות השיווק שלכם (פרק 3)
מהי התועלת המרכזית של המוצר (פרק 2)
ומהי הבטחה שיווקית של השירות שאתם רוצים לשווק (פרק 1)

שלב 3.
רשמו ליד כל ערוץ שיווק מהי המטרה שאתם רוצים להשיג באמצעות תפעול שלו. מטרות לדוגמה הן, ליצור חשיפה לעסק, ליצור עניין בקרב לקוחות פוטנציאלים, קידום אורגני, להכין לידים לקראת מכירה, לנהל מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים,  לגרום להזדהות, לצור אמינות, לבנות קהל שעוקב אחר הפרסומים וכו'…..

ייתכן מצב שבו ערוץ שיווק ישרת יותר ממטרה אחת, אבל חשוב מאוד שתחליטו מראש מה אתם רוצים להשיג מכל ערוץ.

לי-לך השגים שחמט- תכנית שיוק

שלב 4.
בשלב זה תכינו לעצמכם רשימה של נושאים שמעניין אתכם לכתוב עליהם.
רוב האנשים בחרו בעסק שלהם כי הוא מעניין אותם, כי הוא מרגש אותם. לכן, אין צורך לחפש נושאים מתחת לאדמה- חישבו מה מעניין אתכם. סביר להניח שזה יעניין גם את הלקוחות שלכם.

אם היינו אופים עוגה זה השלב בו הייתי מסבירה לכם איך מרכיבים אותה.
קחו את כל הנתונים שאספנו עד כה, וחשבו האם הנושאים שבחרתם מתאימים.
למשל, נושאים שתומכים בהבטחה השיווקית שלכם, נושאים שמעניינים את קהל היעד שלכם ונושאים שיעזרו לכם להשיג את המטרה שהצבתם לעצמכם.
התייחסות לכל המרכיבים הללו, תסייע לכם להרכיב את התמונה שלמה וליצור שיווק עקבי ואפקטיבי.

שלב 5.
כדי להתמיד לאורך זמן בפעולות השיווק שבחרתם,

החליטו מראש באיזה ימים וכמה זמן אתם מקצים לכל ערוץ שיווק.
למשל, בימי שלישי וחמישי 30 דקות פייסבוק.
בימי ראשון שעתיים – לכתיבת מאמר לאתר.
בימי שני שעה כתיבת מייל לתפוצה וכו'.

הסוד הוא בפשטות, אל תעמיסו, אל תגזימו,
אל תקבעו לעצמכם יותר משימות ממה שאתם מסוגלים לבצע.
ושבצו את המשימות ביומן.

ומה עם למידה?
כמובן שחשוב להמשיך להתעדכן וללמוד טכניקות ושיטות חדשות, אך להגביל את המינונים כך שתוכלו לעשות שימוש ויישום של תכנים חדשים שלמדתם.

הכניסו לתוך עוגת הזמן שלכם זמן ללמוד נושאים חדשים, אבל לא לפי המידע שנתקלתם בו במקרה ברשת אלא לפי הצורך שעולה מהעסק.
למשל, אם החלטתם שאחד מערוצי שיווק שלכם הוא פייסבוק ואתם מרגישים שחסר לכם ידע לשיווק נכון בפייסבוק, חפשו באופן אקטיבי תכנים בנושא. זאת אומרת, שקודם כל אתם מחליטים איזה מידע אתם רוצים לקבל כדי לקדם את העסק ולאחר מכן אתם מחפשים אותו.

לסיכום,
1. בחרו את הערוצים שאתם רוצים לשווק בעזרתם.
2. בחרו נושאים שמעניין אתכם לכתוב עליהם.
3. החליטו מראש איזה מטרות תרצו להשיג באמצעות כל אמצעי שיווק.
4. בדקו האם הנושאים שבחרתם עשויים לעניין את לקהל היעד, בהלימה להבטחה השיווקית ויעזרו
לכם להשיג את המטרה שהצבתם.
5. קבעו לו"ז ראלי לתחזוק וניהול ערוצי השיווק שבחרתם.

תודה רבה על הזמן שהקדשת לקריאת המדריך.

זה עתה קיבלת 5 מתנות יקרות ערך,
שיישומן בעסק הפרטי שלך יהווה נקודת תפנית אמיתית!
בדיוק כפי שקרה עבורי ועבור לקוחותי!

 

פרקי המדריך אמנם הסתיימו,
אך כחלק מהיותך ברשימה הפרטית שלי,
תמשיך לקבל ממני תכנים, טיפים וטכניקות
איך לשמור על מיינד סט של הצלחה ומיקוד בעסק
ואיך לקדם את העסק ולשווק בצורה אפקטיבית.
נשתמע ממש בקרוב,
לילך

הגעתם לכאן במקרה?
הרשמו כאן כדי לקבל את המדריך
"5 הפעולות להזנקת העסק שלך" ישירות למייל

דואר אלקטרוני *
שם *
שם משפחה


 

להשמיע את דעתך

*

נגישות