3 הטעויות הנפוצות: למה השיווק לא מצליח לך- ואיך לתקן אותם | שיווק being 3 הטעויות הנפוצות: למה השיווק לא מצליח לך- ואיך לתקן אותם | שיווק being

3 הטעויות הנפוצות: למה השיווק לא מצליח לך- ואיך לתקן אותם

יש לכם שירות מעולה או סדנה מצוינת – נפלא!
עכשיו כל מה שנשאר זה שאנשים יקנו אותם ויתלהבו יחד איתכם.
אבל לפני שאתם מתחילים לשווק, כדאי לקרוא איזה טעויות נפוצות
עסקים עושים ואיך להימנע מהם בקלות כדי שהשיווק יעשה את העבודה
.

טעות מספר 1 – שיווק בלי קהל

שיווק לקהל שלא מכיר אתכם עשוי להיגמר במפח נפש. מחקרים על התנהגות צרכנים מראים שבאינטרנט אנשים ממעטים לקנות מוצרים /שירותים מאנשים שהם לא מכירים וסומכים עליהם. ולכן כדי שהשיווק יעבוד צריך לבנות קהל שעוקב אחריכם ומתעניין בתכנים שלכם

אם אין לי קהל איך אפשר לשווק בהצלחה?
בונים קהל ממוקד ומשווקים רק לקהל הזה.

עזבו לרגע איך תעשו את זה טכנית, הרבה פעמים אנשים ישר מוטרדים איך הם יעשו את זה ברמה הטכנית וזה מציף אותם והם עשויים לוותר. בשלב הראשון, חשוב שתבינו את הנושא ותנסו לחשוב בצורה יצירתית מהי הדרך הקלה ביותר עבורכם לבנות קהל שמתעניין בתכנים שלכם.

בואו נראה דוגמאות איך עושים את זה,
אפשר לבנות קהל בפייסבוק בעזרת 2-3 סרטוני וידאו / 2-3 תכני ערך בנושא. ובשלב השני לפרסם רק לקהל שצפה בתכנים. כך הפרסום הרבה יותר זול והלקוחות הרבה יותר בשלים למכירה.

אפשר גם לבנות קהל בעזרת הרשמה בדף נחיתה לקבל משהו שהם מאוד רוצים.
וברגע שבניתם קהל שמתעניין בתחום שלכם (אם זה בפייסבוק, בוואטסאפ, ברשימת תפוצה או במקום אחר) תוכלו להכין לו סדרת מסרים שנותנים לו את כל המידע, שמנטרלים התנגדויות ומראים לו הוכחות עד כמה השירות או המוצר שלכם ישנה לו את החיים. וזה מה שיעשה את העבודה!

טעות מספר 2- כתבתי פוסט ואין תגובות, כנראה שאין ביקוש


זאת טעות שאני רואה שוב ושוב בשטח; כותבים פוסט אחד או שניים, בטוחים שאנשים יראו איזה מוצר הם מוכרים וישר יקנו אבל כשלא מספיק קונים הם מסיקים שאין ביקוש.

אבל זה לא עובד ככה, מחקרים מראים שרוב האנשים צריכים לראות מודעה לפחות 3-12 פעמים עד שהם מוכנים לקנות. ולכן, כשאני משווקת סדנה ככל הנראה רק בפעם החמישית, השישית ואולי השביעית התכנים שלי יתחילו למשוך את תשומת הלב של הלקוחות.

ומאחר ורוב האנשים מעדיפים לא לקבל החלטה במקום, הם יעדיפו להתחיל לעקוב אחרי כדי לבדוק אם המתחברים אלי והאם אני/המוצר/השירות שלי מתאים להם.

איך מנטרלים את הטעות הזאת?
אני שואלת את עצמי שאלות ליבה חשובות, שהתשובות עליהן יכנסו לתוך אסטרטגיית התוכן לשיווק המוצר:
שאלות לדוגמה,
"מה הלקוחות שלי צריכים לדעת כדי לרכוש את המוצר?"
"מהם ההתנגדויות שיש ללקוחות שלי לרכוש את המוצר?"
ו"מה התוצאות הטובות ביותר שהלקוחות שלי הגיעו בעקבות שימוש במוצר?"

*מענה על השאלות והכנת התכנים מראש יאפשר לכם, להישאר במרכז שלכם ולשווק בצורה נכונה. בעוד שהכנת התכנים תוך כדי אתם עשויים לחוות טלטלה רגשית כשאין מספיק מתעניינים ואז התכנים עשוי להיות מתאמצים, משכנעים ולא ממוקדים.

טעות מספר 3- לשווק לקהל חדש


כולם מחפשים דרכים יצירתיות להביא קהל חדש ולרוב לא לוקחים בחשבון שיש להם קהל חם ואוהד שצריך אותם ושרק מחכה שמישהו יתן לו את הפתרונות שהוא מחפש.

זוכרים שדיברנו שהלקוח צריך להיחשף אלינו שוב ושב עד שהוא מרגיש בשל לפנות אלינו.
ולכן, הלקוח שכבר רכש מאיתנו והיה מרוצה זה הלקוח שאנחנו הכי רוצים להשקיע בו.

מכמה טעמים:
> זה הלקוח שיגיע לתוצאות הכי טובות כי הוא כבר יודע למה לצפות מאיתנו.
> יש לי קשר ישיר אליו ולכן זה הלקוח שהכי קל לי להתאים לו הצעות שאני יודעת שהוא צריך,
> ומאותה סיבה זה הלקוח הכי "זול" מבחינה שיווקית, כי אני לא צריכה להשקיע כסף בפרסום והוא בשל לקניה כי הוא כבר עבר את תהליך הבחירה בי.
>ותכל'ס כי זה לא מנומס לא להציע לאורחים שהיו כאן קודם את הביס הכי טעים בבית.

אז מה עושים?
מכינים רשימה מסודרת של לקוחות (וגם של רשת הקשרים שלכם) לפי נושאים וקטגוריות,
ובהתאם למידת הביטחון שאתם חווים מול ההצעה שלכם, מחליטים האם אתם פונים אליהם ישירות וואטסאפ או טלפון או באמצעים קצת יותר עקיפים כמו מייל גנרי (מייל שלא ממוען לאדם ספציפי).

כמובן שככל שהפניה ישירה יותר יחס ההמרה (מספר הרוכשים) יהיה גבוה יותר אבל שוב זה נתון לשיקולכם.

רוב הלקוחות ישמחו לשמוע ממכם ואף יודו לכם שחשבתם עליהם במיוחד אם ההצעה שלכם כללה תנאים מיוחדים ללקוחות נאמנים, ויהיו גם כאלה שיתעלמו מהפניה שלכם ותוכלו לשקול האם להסיר אותם מהרשימה לפעם הבאה.

לסיכום, תמחקו לרגע את כל מה שאתם יודעים על שיווק ופשוט תחשבו ממי אתם רוכשים, איזה תהליך אתם עוברים עד שאתם מוכנים לקנות – ואז תבינו שהפחד הכי גדול של אנשים הוא לטעות וככל שאתם נותנים לו הזדמנות להכיר אתכם בעזרת תוכן מתחום המומחיות שלכם, אתם בעצם נוסכים בו ביטחון ביכולות המקצועיות שלכם ומקטינים את ההסתברות לטעות.

להשמיע את דעתך

*

נגישות