אני שמחה לארח את נטלי לורן כהן. נטלי היא מטפלת מוכשרת שלפני שנה הקימה יחד עם דבורה בוזגלו מיזם ייחודי מסוגו בארץ, שנקרא מרחב הבחירה– המרכז להתאמת מטפלים מומחים.
מרחב הבחירה מעבר להיותו בית למטפלים ולמטופלים, נבנה מתוך הקפדה והבנה עמוקה של מה זה אומר לעבוד בשיתוף ובשותפות.
ביקשתי מנטלי לחלוק איתנו את התובנות שלה, איך יוצרים שיתוף פעולה מעולה
שבו כולם יוצאים מורווחים winwin בעסקים- יש דבר כזה.
לשמחתי הרבה נטלי נענתה בחיוב והמאמר לפניכם.
לכל מי שמרגיש מוכן לשיתופי פעולה משגשגים ומצליחים,
אני ממליצה בחום לבצע את כל התרגילים של נטלי.
מרחב שיתופי, איחוד לטובת הכלל
מאת נטלי לורן כהן
בשנה האחרונה אני כבר לא עצמאית ובודדה. אני כבר לא נתקעת יום שלם על כותרת/עיצוב וקוראת לזה יום עבודה. אני כבר לא מתחבטת לבד לגבי כל ניואס בעסק שלי. אני כבר לא מתייעצת עם קרובי המשפחה שלי שהם בכלל שכירים. ואני בטח שלא משאירה את השיווק בהדחקה.
בשנה האחרונה אני עובדת עם שותפה. הרמנו יחד מיזם עסקי שמבטא את מהות הכוח של הקבוצה. ברמה האישית, תמיד יש מישהי לצידי, שאיתה אני יכולה להתיעץ, להתיעל, להתמך. ברמה הקבוצתית, יש פה אפשרויות להגיע למקומות שלבד אפשר רק לחלום עליהם.
שת"פ טוב עובד כמו זוגיות טובה. הוא חייב להיות מבוסס על כבוד הדדי. ויכול להתקיים רק בזכות תקשורת כנה. חלוקת התפקידים בנינו היתה מאוד ברורה: כל אחת לקחה את מה שהיא טובה בו, וקל לה לתפעל. מה שראוי שאיש מקצוע יתפעל, עובר לאיש מקצוע.
לאחרונה אני שומעת אנשים הכמהים לא להיות לבד בעסק. הכמהים לאפשרות להתיעץ, לאוורר את הקשיים, את הבדידות, כמהין למישהו שילך איתם יד ביד, ושיהיה חשוב לו ההצלחה שלהם. קשה להחזיק לבד חזון לאורך זמן. קשה לתפעל את כל חלקי העסק לבד. לאורך זמן זה פשוט מתיש.
מרחב הבחירה כדוגמה לשיתוף פעולה
מרחב הבחירה נולד מתוך צורך שלנו כמטפלות לתמיכה הן ברמה העסקית, הן ברמה השיווקית, והן ברמה האישית. ההתפתחות שלו היתה מאוד איטית ומדורגת, ודרשה מאיתנו לעשות המון "קפיצות גדילה" בכדי להכיל את הגודל שהוא נבנה להכיל.
לא חסרו רגעים שבהם שקלנו להתקפל מהרעיון. למזלנו, אנחנו מטפלות, ובחסד רב, טיפלנו אחת בשניה בכדי להביא לתקשורת מאוד פתוחה, לקבלת השוני שבינינו כברכה, ליצור מרחב מלא אמון והכי חשוב לעדכון תמידי של אמונות תומכות שפע.
המבט על השנה האחרונה, אנחנו נפעמות מכמות האהבה, שפע, תמיכה, והדדיות שיצקנו לתוך מרחב הבחירה!
סוגי שיתופי פעולה בתוך המרחב
מרחב הבחירה מורכב מכמה רמות של שיתוף פעולה, שכולם נבחרו תוך בדיקה שזה אכן מביא טוב לכל הצדדים בעניין: לקהל המטופלים, למטפלים המומחים, לנו המייסדות, לאיש המקצוע. כל רעיון חדש שמגיע עובר דרך המחשבה הזו: האם זה משרת אם טובת כולם? ואם לא איך משנים זאת שיהיה ברוח הדברים.
1. המייסדות: אני ודבורה. שיתוף פעולה עסקי, טיפולי, אישי.
2. המטפלים: יצירת קופה משותפת לתקציבים גדולים, בכדי להגיע למדיות הגדולות (רדיו, עתונות, טלביזיה), הפצה של הניוזלטר לתפוצות של כולם, בונוסים בסגנון חבר מביא חבר על הפניות של מטפלים וגם של מטופלים שאינם רלוונטיים להם (מבחינת כלים טיפוליים, אזור גאוגרפי או כל סיבה אחרת) לתוך המרחב.
3. עסקים שירותיים: שיתוף פעולה עם בעלי עסקים מומחים בתחומם כמו לילך, שמעבירה את כל המטפלים שלנו תהליך למציאת הייחוד עסקי ועוד.
4. עסקים משלימים: שיתוף פעולה עם עסקים בעלי קהל יעד משותף, כמו פורטלים, בתי ספר לרפואה משלימה ועוד.
מדגדג לכם בבטן להפסיק עם הלבד ולאחד כוחות?
הנה כמה מהמסקנות שלנו בנושא:
מתי לא להכנס לשיתוף פעולה:
1. התנגדויות: אני לא יודעת לשווק, מפחיד אותי למכור, אני שונאת לכתוב…
2. תזמון: אני בשוונג של עשייה / העסק שלי בעלייה / אני בהריון מתקדם (אולי)…
3. פולניה: אני לא רואה את היתרון שבשת"פ / לא נעים לי לסרב
מתי כן לחפש שיתוף פעולה עסקי:
1. אני רוצה להגדיל את העסק /להביא מוצר חדש לעסק/לקהל שלי
2. אני יודעת מה החוזקות שלי, ואיפה נכון לבקש עזרה
3. אני יודעת שאני עובדת מצויין בקבוצה
4. זיקקתי את הצרכים שלי בשת"פ
שיתופי פעולה מאוד מצליחים שפגשתי:
1. שילוב מטפלים מאותו התחום:
שילוב של כעשרים הומיאופתים בתפוצה ארצית, יצרו שיתוף פעולה שיווקי.
כל אחד מהם לוקח חלק מהנטל ושם כסף בקופה משותפת לקידום משותף.
(מחברות קישורי אמהות: עופרה בראף, אביטל גרוסמן, נועה תבל ועוד)
2. קליניקת מומחים:
מטפלים בשיטות והתמחיות שונות, שוכרים יחד קליניקה.
חלוקת הוצאות שכירות, אפשרות להביא מזכירה, להרים אתר משותף ועוד.
3. שיווק קורסים:
שיתוף פעולה בין מאמנת שמעבירה קורס אימוני למטפלים, עם אשת שיווק.
האחת משווקת ומנהלת לוגיסטיקה. השניה מעבירה תכנים מקצועיים.
כל אחד נשאר בתחום המומחיות שלו, ושניהם מרוויחים.
מה חשוב בבחירת שותף?
1. חזון משותף
2. רמת מוטיבציה זהים: למצוא מישהו עם תשוקה לאותו הנושא שאותו אתם רוצים לקדם.
3. כישורים משלימים (שיהיה סיבה טובה ללמה להשאר שם לאורך זמן)
4. יכולת תקשורת טובה (שגם תצליחו להשאר יחד לאורך זמן)
5. תיאום ציפיות!!! לדבר כל הזמן את מה שמרגיש לכם ממקום לא ביקורתי או שיפוטי. כדאי לכתוב הסכם בשלב כל שהוא או חוזה בהתאם לגודל הפרוייקט
6. כמו בכל זוגיות חשוב שיהיה "קליק", אם נדלקת אחד על השני, זה לא סתם, יש לזה סיבה.
7. יותר קל כאשר הסטטוס המשפחתי זהה, אבל לא חובה
איתור שיתוף פעולה עסקי
1. הגדיר לעצמך את החוזקות שלך, את הדברים שבאים לך בקלות ובטבעיות, ללא מאמץ. כמו גם את הנגטיב שנגזר מזה (הדברים שהיית מעדיפה לשטוף רצפה ולקפל כביסה על פני להתמודד איתם…)
איכויות החוזקות שלי המקומות שבהם אשמח לתמיכה
איכויות |
החוזקות שלי |
המקומות שבהם אשמח לתמיכה |
יכולת מילולית |
||
כתיבה שיווקית |
||
יכולות טכניות |
||
שימור לקוחות |
||
שיחות טלפוניות |
||
ניהול כספים |
||
ניהול פרוייקטים |
||
ראיה רחבה |
||
ראייה ממוקדת |
||
2. אחרי שהפנמת את החוזקות שלך, חשבי איזה סוג של שיתוף פעולה היית שמחה לייצר בכדי להקל על עצמך:
שיווקי, מכירתי, פול כספי משותף, שכירת קליניקה ומזכירה, תפוצה ארצית בתחום התמחות ספציפי ועוד.
3. חישבי על קריטריונים נוספים לזימון שותף עסקי:
a. מין (גבר/אישה/לא משנה)
b. סטטוס (רק אמהות/רק מטפלים/רק דולות/רק אנשי שיווק וכו')
c. מיקום גיאוגרפי (קרוב לבית, או בקצה השני של הארץ – משפיע על אופי הפגישות – פרונטלי/סקייפ)
d. תכונות אופי (אמין, נאמן, חרוץ, יעיל, תקשורתי, מנטאלי, רגשי, קליל, מקושר, בעל אמונות שפע, נדיב…)
e. תזמון (עוד חצי שנה, עוד שנתיים, כבר היום!)
4. ידעי את העולם שזה מה שאת מחפשת (בפייסבוק, דרך חברים, קבוצות עיניין, נטוורקינג). התכוונות רגשית תביא לך את השותף שאידאלי.
שיתוף פעולה הוא ללא ספק דרך להביא הרבה יותר טוב לכולם:
לעצמך, לשותף לדרך ולקהל היעד של שניכם.
יש המון סוגים של שיתופי פעולה, אל תגבילי את עצמך למה שהכרת עד כה.
הלב שלך ידע לכוון אותך לקשר הנכון והטוב ביותר עבורך.
בברכת שפע של הצלחה בעסקים ובכלל!
נטלי לורן כהן
מנכ"ל משותף ב"מרחב הבחירה" ו- מומחית לגניקולוגיה רגשית
מרכז ארצי להתאמת מטפלים מומחים נשים יולדות מציאות
הפרוייקט של מרחב הבחירה מסקרן אתכם
אתם רוצים לקרוא עוד, כנסו לאתר
http://www.alternative4u.co.il/