איך סדר בעסק משפיע על ניהול העסק?

במאמר מתוארים שני טיפוסים, שכל אחד מהם מייצג מצב קיצון. רובנו נוטים להיות השילוב של השניים עם נטייה לאחד מהכיוונים.

הטיפוסים "הלא מסודרים"

הם לרוב מעידים על עצמם שהם לא מסודרים; בכיס/בתיק שלהם תמצא מלא פתקים, הם מבזבזים שעות כמעט כל יום בחיפוש אחר דברים, החומר לרואה חשבון מפוזר במקומות שונים בעסק או בבית. הבית שלהם יכול להיות מאוד נקי ומסודר, אבל אם תפתחו מגירות – תמצאו ערמות של ניירות מאוגדות יחד ללא מיון.

איך זה משפיע על האופן שבו הם מנהלים את העסק?

– קושי בניהול זמנים, משום שהרבה פעמים אין להם תחושת זמן.

– נטייה לאיחורים,

– קושי בשימור לקוחות אפקטיבי כי אין מאגר לקוחות מסודר,

– קושי גדול לייצר אסטרטגיה אחת ולדבוק בה לאורך זמן.

– משלמים המון כסף לקנסות.

– לעתים אפילו מתקשים בגביית חובות של לקוחות כי אין רשימה מסודרת.

ניתן לומר, שרובם כמהים לסדר וארגון אבל מתקשים ליצור אותו.

If you can`t beat them give up

סדר בעסק לי-לך הישגיםהטיפוסים המסודרים

במשרד שלהם תמצאו ספריה נאה מלאה בקלסרים ועליהם רשום בטוש עבה מה יש בכל קלסר, במחשב שלהם תמצאו עשרות תיקיות לעתים רק עם קובץ אחד. על השולחן שלהם תמצאו אביזרי משרד לארגון החפצים כמו כלי לעטים/ ניירות וכו'.
הם מאוד מעריכים את הזמן שלהם ומנסים לייעל את שיטות הארגון והתיוק שלהם כדרך קבע.
הם רוצים לדעת שהם משתמשים בשיטה הטובה ביותר ותמיד שמחים לשמוע עוד על שיטות ארגון, סידור ויעול.

איך זה משפיע על ניהול העסק:

– נטייה לנהל לוח זמנים מפורט וקפדני מאוד, ובמידה והם לא הצליחו לעמוד בכל המשימות שקבעו לעצמם הם ירגישו תחושת פספוס ובזבוז של זמן יקר.

– הם יהיו הראשונים להכניס עובדים במטרה ליעל את העסק

– וגם הראשונים לשכור את שירותיהם של ממומחים לניהול ושיווק.

– בנסיון להתייעל הם תמיד ינסו לשבור את השיא של עצמם ולעשות משימות בזמן קצר יותר ולכן יש להם נטייה לקבוע יעדים לא ריאליים שקשה מאוד לעמוד בהם.

– הם לרוב כמהים לצור אסטרטגיה בעסק, לתכנן את פעילויות העסק ברמה השנתית ולעבודה עם יעדים.
– ופעמים רבות הם יחוש חוסר שביעות רצון, משום שתמיד קיימת המחשבה שיכלו להתייעל ולעשות את הדברים טוב יותר.

If you can`t beat them join them

המסקנה המתבקשת: מצא איזון!
מצא את המינונים המדויקים עבורך ליצור סדר וארגון בעסק שלך,

כך לא תחווה את תחושת "הכאוס" של הטיפוס הלא מסודר ותבזבז זמן יקר בחיפוש אחר מסמכים שיכולת למצוא בשניה לו היו מתויקים בשיטת תיוק שעובדת בשבילך.

וגם תמנע מתחושת בזבוז הזמן של הטיפוס המסודר, שעסוק זמן רב במיון קטלוגים של ריהוט משרדי כדי ליעל את הגישה למסמכים שלו או במלים אחרות תמנע מבזבוז זמן יקר בתכנונים על חשבון קידום העסק שלך.

בפוסט הבא אתן טיפים פרקטיים לכל טיפוס- איך לייצר סדר וארגון בדרך ליעול ומיקוד עסקי.

אשמח לקרוא מה חשבת על המאמר?

 

להשמיע את דעתך

*

נגישות